Przejdź do treści
Wczytuję...

Ścieżka nawigacyjna

Start / Blog / Thermomix - nie można nawiązać połączenia z Cookidoo /

osoba przeglądająca książkę z przepisami

Cookidoo to platforma z przepisami Thermomixa, która zastępuje papierowe książki i asystuje nam podczas przygotowywania potraw. Co zrobić, gdy Thermomix straci połączenie z Cookidoo lub gdy nie chce pobierać przepisów? Poniżej prezentujemy najczęstsze przyczyny problemów z Cookidoo i sposoby, jak je rozwiązać.

Dlaczego Thermomix nie pobiera przepisów z Cookidoo?

Jeśli nasz Thermomix nie może połączyć się z Cookidoo lub nie udaje się nam pobrać przepisów z tej platformy, przyczyn może być kilka: od niegroźnych, chwilowych problemów z internetem, aż po poważne awarie systemu operacyjnego Thermomixa. Przyjrzyjmy się im po kolei, by upewnić się, co tak naprawdę dzieje się z naszym urządzeniem:

1. Niezaktualizowany Thermomix – zazwyczaj komunikat o dostępnej aktualizacji pokazuje się na ekranie urządzenia, ale jeśli nie, warto co jakiś czas zaglądać do Ustawień w Menu Thermomixa, by sprawdzić, czy dostępne są najnowsze aktualizacje systemu. Gdy nie możemy połączyć się z Cookidoo może to oznaczać, że nasz Thermomix nie został zaktualizowany.

2. Pobieranie przepisów dla innego modelu Thermomixa – jeśli na przykład pobraliśmy jakiś przepis, ale nie możemy go znaleźć lub gdy Thermomix nie chce pobrać niektórych przepisów, może to oznaczać, że dany przepis jest przeznaczony dla nowszego modelu. Na przykład przepisy dla TM6 mogą nie zadziałać na TM5, ponieważ podczas przygotowywania tych potraw wykorzystywane są sposoby obróbki składników dostępne tylko w urządzeniu TM6 (np. karmelizacja itd.).

3. Poważny problem z systemem operacyjnym Thermomixa – czasami, mimo że nasz internet działa sprawnie, a Thermomix jest zaktualizowany nie możemy połączyć się z Cookidoo. Wtedy najprawdopodobniej mamy do czynienia z poważniejszą usterką systemu. Thermomix będzie wymagał naprawy w serwisie - np. ElektroSzpitalu.

Dlaczego Thermomix nie łączy się z wi-fi?

Nie da się ukryć, że połączenie Thermomixa z siecią wi-fi znacznie ułatwia korzystanie z jego wielu funkcji, dlatego problem z wi-fi powinniśmy rozwiązać od razu, gdy tylko zauważymy zakłócenia sygnału z siecią. Gdy Thermomix nie łączy się z wi-fi, może to oznaczać, że wina leży po stronie routera albo samej sieci, a w niektórych przypadkach może świadczyć o poważnym uszkodzeniu Thermomixa. Przyjrzyjmy się poszczególnym przyczynom, by ocenić, która z nich w naszym przypadku jest najbardziej prawdopodobna:

  1. Sieć nie jest dostępna – czasami Thermomix nie łączy się z siecią wi-fi, ponieważ nie może jej znaleźć. Zazwyczaj na ekranie jesteśmy w stanie zobaczyć wszystkie dostępne sieci wi-fi w pobliżu, ale z różnych powodów dana sieć, która uprzednio była na liście może się chwilowo nie pokazać.

  2. Słabe połączenie – by cieszyć się wszystkimi zaletami Cookidoo, potrzebujemy mocnego sygnału wi-fi. W przeciwnym razie podobnie, jak w przypadku smartfonów lub innych urządzeń sterowanych za pomocą wi-fi, Thermomix może wolniej działać, a nawet się zawieszać, próbując nawiązać połączenie z wybraną siecią wi-fi.

  3. Problem z routerem – gdy nasz router jest stary lub gdy jego ustawienia nie spełniają parametrów zalecanych przez producenta Thermomixa, nasze urządzenie nie będzie skutecznie łączyć się z siecią wi-fi, a więc nie będzie w pełni sprawne. Dobrej jakości router zapewni mocny sygnał wi-fi nie tylko podczas pracy Thermomixa, ale również innych urządzeń, dlatego warto zainwestować w dobrej jakości modem.

  4. Przerwa w dostawie internetu – awarie sieci zdarzają się częściej, niż myślimy. Czasami spotyka to naszego dostawcę internetu, a chwilowa awaria sieci uniemożliwia swobodne korzystanie z niektórych urządzeń. W takiej sytuacji Thermomix nie połączy się z wi-fi, dopóki awaria sieci nie zostanie naprawiona.

  5. Chwilowy błąd urządzenia – gdy Thermomix nie łączy się z wi-fi może to po prostu oznaczać chwilowy błąd systemu lub niegroźne „spięcie” wewnątrz urządzenia.

  6. Poważna awaria systemu Thermomixa – w rzadkich przypadkach niemożność połączenia się z siecią wi-fi sygnalizuje większy problem. Jeśli mimo prób nie udaje się nam nawiązać łączności z internetem, winny może być system Thermomixa. W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego jak oddać urządzenie do naprawy.

Nie można połączyć się z Cookidoo – co zrobić?

Jak postępować, gdy napotkamy problemy z Cookidoo? Wypróbujmy poniższe rozwiązania, a jeśli żadne z nich nie zadziałają, wtedy zadzwońmy do serwisu.

  • Sprawdź jakość swojego połączenia wi-fi. Czy pozostałe sprzęty działają poprawnie? Jeśli możesz, zresetuj router i wyłącz Thermomix. Czasami brak łączności jest tylko chwilową usterką, którą może naprawić zwykłe wyłączenie urządzenia z kontaktu.

  • Jeśli mimo resetu routera nadal nie możesz połączyć się z Cookidoo, spróbuj nawiązać połączenie przy pomocy swojego telefonu (włącz funkcję osobistego hotspotu).

  • Jeśli połączenie z telefonem zadziałało, oznacza to, że problem tkwi w routerze lub jakości twojego internetu domowego.

  • Zaktualizuj Thermomix – sprawdź na swoim urządzeniu, czy nie ma dostępnych najnowszych aktualizacji. Włączenie aktualizacji powinno rozwiązać problem z niedziałającym Cookidoo.

  • Gdy i to nie pomogło, najlepiej oddać swój Thermomix do naprawy do sprawdzonego serwisu elektronicznego.

Klaudia Augustyn

Leave a Comment