Przejdź do treści
Wczytuję...

Ścieżka nawigacyjna

Start / Blog / Jak wybrać dobry serwis pogwarancyjny? /

naprawa telefonu

Nasz - do tej pory niezawodny - telewizor czy odtwarzacz nagle zawiódł, pechowo, jakiś czas wcześniej okres gwarancyjny producenta się skończył. Jak wybrać dobry serwis pogwarancyjny do telewizora? Co taki serwis pogwarancyjny powinien mieć w swojej ofercie, aby naprawa była skuteczna? Serwis pogwarancyjny załatwi sprawę.

Serwis pogwarancyjny a producenci

Niejeden punkt serwisowy w swojej reklamie używa znaków graficznych znanych producentów. Wychodzimy z założenia, że ten serwis dokona sumiennej i profesjonalnej naprawy naszego sprzętu elektronicznego. Istnieją wyspecjalizowane serwisy, będące firmami współpracującymi z producentami, mający szczególny dostęp do zaplecza serwisowego oraz części zamiennych, często takie serwisy są wyspecjalizowane w jednej konkretnej marce. Są też serwisy bardziej niezależne, niezwiązane z żadnym konkretnym producentem. Już minęły czasy, kiedy tylko w autoryzowanym serwisie wymienia się części i podzespoły na oryginalne, obecnie dostęp do części zamiennych jest dużo bardziej powszechny, a jedynym czynnikiem jakim się kierujemy - niestety, to cena podzespołu. Wykwalifikowany elektronik, pracownik serwisu elektronicznego, osoba z kilkuletnim doświadczeniem w branży ma świadomość, które części czy podzespoły muszą być oryginalne, a w przypadku których można się wspomóc zamiennikiem, bez ujmowania funkcjonalności lub trwałości urządzenia.

Wartość urządzenia po naprawie

Użytkownicy wiedzą, że naprawa w nieautoryzowanym serwisie może mieć negatywny wpływ na wartość urządzenia. Jedną z cech urządzeń na rynku wtórnym jest fakt “nienaprawiane” - ale czy to tak naprawdę ma wpływ na potencjalnego klienta? W przypadku sprzętu audiofilskiego - zdecydowanie TAK, ponieważ wielokrotnie spotykam ogłoszenia zawierające ofertę sprzedaży wysokiej klasy sprzętu audio, z adnotacją “nienaprawiany”, specyfika tego rynku, zastosowanych rozwiązań technicznych często uniemożliwia naprawę poza autoryzowanym serwisem, a każda próba “grzebania” dla potencjalnego nabywcy oznacza umniejszenie parametrów technicznych. Ale rynek audiofilski jest rynkiem wysoce specyficznym, podobnie sprawa wygląda na rynku fotograficznym. Nieraz naprawa w nieautoryzowanym, ale solidnym serwisie pozwala na usunięcie usterek, które są znane samemu producentowi i występują oryginalnie “co jakiś czas”, profesjonalny serwis wyeliminuje taką przypadłość, lepiej dobierając elementy lub wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie - zaproponuje rozwiązanie dzięki któremu unikniemy cyklicznym wizytom w serwisie.

Profesjonalny czyli jaki?

Często określamy jakieś usługi jako “profesjonalne” lub “nieprofesjonalne” (lub bardziej potocznie - amatorskie. A co to znaczy ten “profesjonalizm” w przypadku serwisu elektroniki użytkowej czy to telewizorów, laptopów albo odbiorników satelitarnych?
To przede wszystkim:

  • zaplecze techniczne - czasy kiedy się wszystko naprawiało jedną lutownicą transformatorową i rosyjskim miernikiem już minęły bezpowrotnie, obecnie tylko inwestowanie w nowoczesny sprzęt pozwala zagwarantować skuteczne serwisowanie elektroniki, nowoczesne technologie wymagają obecnie coraz bardziej zaawansowanych przyrządów,
  • obsługa z doświadczeniem - serwis który zatrudnia nie tylko pasjonatów ale przede wszystkich fachowców w określonych dziedzinach, kto nie idzie z postępem ten się cofa - chodzi tu o wszelkie kursy, certyfikaty, szkolenia ukończone przez pracowników,
  • lokalizacja - dlaczego lokalizacja ? dobra lokalizacja to poza dojazdem dla klienta, również odpowiednie warunki pracy, a co z tym idzie jakość usług, już era “garażowej” elektroniki minęła, często - jak chociażby przy odzyskiwaniu danych) warunki pracy panujące w takim pomieszczeniu bardziej przypominają salę operacyjną w szpitalu niż zakład elektroniczny.

Zepsuło się…

Szybki kontakt z serwisem to podstawa. Rozmowa telefoniczna z profesjonalistą pozwala szybko ustalić przyczynę awarii oraz czas naprawy. Rozmówca mając wiedzę na temat uszkodzeń, problemów technicznych sprzętu elektronicznego, podczas rozmowy poinformuje o możliwościach naprawy. Jeżeli usłyszymy, że naprawa się nie opłaca - dostaniemy informację również dlaczego. Nie zostaniemy sami z problemem, dostarczenie sprzętu do serwisu, a coraz częściej odbiór od klienta sprzętu przez serwis - to niejako koniec naszych problemów. Profesjonalny serwis elektroniczny następnym razem powinien się kontaktować z nami w celu ustalenia terminu i sposobu odbioru naprawionego sprzętu. Serwis elektroniczny w największej mierze opiera się na opiniach klientów, tutaj nie wystarczy krzykliwa reklama czy chwytliwy slogan. Często podczas szukania serwisu pytamy znajomych, gdzie oni serwisują swój sprzęt… Wiadomo, nikt nie poleci nieprofesjonalnego serwisu.

Łukasz

Leave a Comment